Hoitojen odotusta

En ole kirjoitellut pitkään aikaan, johtuen siitä että mitään uutta kirjoitettavaa lapsettomuuteen liittyen ei oikein ole. Raskautumisen mahdollisuutta ei ole, huvikseni olen tehnyt pari ovistestiä, jotka (tietenkin) olivat negatiivisia. Muutoin kesä on kulunut niin, että itse olen lomaillut ja mies on käynyt töissä. Ehdimme viettää yhteistä kesälomaa noin viikon verran elokuun alussa, sen jälkeen minun onkin aika jo palata takaisin töihin.

Pistosaloituskäyntiin on enää kaksi ja puoli viikkoa, ja sitä jännitän jo etukäteen ihan kamalasti! Pistäminen tai mikään siihen liittyminen ei jännitä, vaan eniten jännittää se, saadaanko hoidot nyt IHAN oikeasti vihdoin aloitettua. Soitin jo hormonipoliklinikallekin, kun viimeisimmät menkat alkoivatkin jo siinä vaiheessa, kun Femoston-laatasta oli vielä kaksi pilleriä jäljellä. Aiemmin ne ovat aina alkaneet silloin, kun aloitan uuden laatan tai olen jo ottanut siitä pillerin tai kaksi. Mikäli kuukautiset taas alkavat elokuun alussa samalla tavalla, on pistosaloituskäynnin aikaan menossa viides kiertopäivä. Mikäli ne alkaisivat vasta laatan loputtua, olisi kolmas kiertopäivä. Viime käynnillä kukaan ei tarkasti kertonut, milloin pistokset aloitetaan. Siksi olen nyt huolestunut siitä, että  kierto on jo ehtinyt liian pitkälle siinä vaiheessa, kun menen pistosaloituskäynnille.

Puhelimessa hoitaja kertoi, että pistoshoito aloitetaan yleensä viidentenä kiertopäivänä, joitakin poikkeuksia lukuun ottamatta. Mutta mitäs sitten, jos vuoto alkaakin jo aikaisemmin kuin on tarkoitus? Kuulemma nyt ei voi kuin "toivoa parasta". Lääkäri sitten päättää, mitä tehdään. Miksi kaiken pitää olla näin epävarmaa? Minulla ei ole omien kokemusteni jälkeen enää mitään luottoa siihen, että asiat etenevät. En tiedä, kuinka kestän sen pettymyksen, jos hoidot lykkääntyvät jälleen. Toisaalta soimaan itseäni siitä, että mietin asiaa näin paljon. Enhän minä voi asiaan mitenkään vaikuttaa, eikä tämä ole mitenkään minun "vikani".

Onko kenelläkään kokemusta tästä pistoshoitojen aloittamisesta? Minä kiertopäivänä olette aloittaneet pistämisen? Lääkkeiksi minulle on suunniteltu ilmeisesti Gonal-F ja Menopur.


Kommentit

  1. Hei!
    Minulla pistokset on aloitettu kierron 5. päivänä. Käytössä myös Gonal- F ja Menopur. Ekalla kerralla ei tuonut plussaa, vaikka muuten toimikin juuri niinkuin pitää. Elokuussa seuraava yritys ja silloin pistoshoitoon yhdistetään inseminaatio.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tiedosta! Pitää nyt sitten vain toivoa, että minulla olisi onni myötä tuon aloitusajankohdan suhteen. Paljon tsemppiä sulle uuteen yritykseen, pidän peukkuja puolestasi! Kyllä me vielä onnistutaan :)

      Poista
  2. Ei siinä auta muu kuin pitää yllä toivoa, että joku kerta vielä onnistuu. Tsemppiä sinullekin hoitojen aloitukseen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä, toivosta ei saa luopua! Kiitos, sitä tarvitaan :)

      Poista
  3. Hei :) Minulla myös tota ovuloimattomuutta. Pystyn samaistumaan tunteisiisi ainakin jollakin tasolla... Mullahan on käytössä Letrozol-tabletit ja ihan yhdellä pillerillä saatiin hyvä tulos (=munarakkula kasvamaan ovulaatiokelpoiseksi), vaikka olin 99% varma, ettei se riitä mun kehoa buustaamaan. Älä luovu toivosta! Uskon ja tiedän miten raskasta ja ärsyttävää on odottaa lääkehoidon aloitusta. :/ Mutta niillä lääkkeillä voi tosiaan olla uskomattoman hyvä vaikutus, voit vielä yllättyä niin kuin kävi mulle :) Jään seurailemaan blogiasi, kaikkea hyvää sinne :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla, että kohdallasi on saatu noin hyviä tuloksia! Melko hidastahan tämä homma kaikkien kohdalla on, mutta turhautumiseni aste alkaa olla jo aika valtava. Voin kuvitella miten onnelliseksi itsekin tulisin siitä, että edes munarakkula saataisiin kasvamaan :D Sinulle myös kaikkea hyvää, toivotaan että tärppää mahdollisimman nopeasti! Tsemppiä piinapäivien odotukseen, jännitän kanssasi :)

      Poista

Lähetä kommentti

Suositut tekstit